• Debbie

Bircher muesli met peer

Bijgewerkt: mrt 24

Bircher muesli is eigenlijk een soort overnight oats, maar dan net even anders. In het orginele recept gebruikt men geraspte appel, maar voor deze variant heb ik peer gebruikt. Maar met appel is het ook heel erg lekker!


Wat heb je nodig voor 2 porties (of 2 dagen)?

80 gr havervlokken (grove havermout)

2 el gebroken lijnzaad

20 gr gedroogde cranberries of rozijnen (houd eventueel wat apart voor de garnering)

2 peren of 2 appels (1 voor door de muesli, 1 serveer je erbij als je het gaat eten)

200 ml plantaardige yoghurt

1 el amandelschaafsel


Bereidingswijze

Rasp 1 peer of 1 appel grof (je hoeft ze niet te schillen, maar als je ze liever niet met schil wilt eten, kan dat uiteraard wel!) meng de geraspte peer of appel met de yoghurt, havervlokken, lijnzaad en de cranberries of rozijnen. Zet in de koelkast (min. 4 uur of de hele nacht).


Als je er peer of appel bij wilt serveren, maak deze dan schoon en snijd in blokjes. Verdeel de Bircher muesli over 2 glazen of kommetjes en serveer met de blokjes appel of peer, de rest van de cranberries of rozijnen en het amandelschaafsel.


Heb je deze Bircher muesli of een ander recept van mij gemaakt? Laat het zien op social media, dat vind ik leuk! tag mij @gewichtscoachdebbie in je post en ik deel jouw creatie in mijn stories en highlights!






15 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven