• Debbie

Chiapudding met mango en kokos

Chiapudding is een lekker en verantwoord ontbijtje. Maar sommige mensen vinden de structuur van de gewelde chiazaadjes niet fijn. Bij deze variant heb je daar geen last van, het heeft door het pureren een gewone pudding structuur. Toch maar eens proberen?


Wat heb je nodig voor 2 personen (ontbijt)?

50 gr chiazaadjes

150 gr mangostukjes of ander fruit naar keuze (ik gebruikte diepvriesmango, dat kan prima, je moet de stukjes dan voor gebruik wel even laten ontdooien)

250 ml Alpro kokosdrink (het kan ook met andere plantaardige melk, maar ik vond kokos wel een lekkere combinatie met de mango)

ca. 2 el agavesiroop, rijstsiroop of ahornsiroop

geroosterde kokossnippers of geraspte kokos naar smaak


Bereidingswijze:

Zet potjes of glazen klaar (ik gebruik lege jampotjes van Bonne Maman, deze zijn hier perfect voor).

Meng de chiazaadjes met de kokosdrink, roer door elkaar en pureer met de staafmixer of blender tot de zaadjes fijngemalen zijn. Het krijgt gelijk een puddingstructuur, dus in principe zou je het meteen kunnen eten en hoeft het niet eerst te wellen zoals bij de traditionele chiapudding. Proef of alle zaadjes goed fijn zijn, pureer anders nog even door. Voeg de agavesiroop toe en roer goed door, proef of je het zoet genoeg vindt, voeg anders nog wat siroop toe.


Pureer de helft van de mangoblokjes en snijd de andere helft in mooie blokjes.

Schep de gepureerde mango in 2 glazen, verdeel de chiapudding erover en eindig met de mangoblokjes. Je kunt ze afgedekt zeker 2 dagen in de koelkast bewaren. Strooi voor het serveren de geroosterde kokos of geraspte kokos erover.


Heb jij deze chiapudding gemaakt? Ik vind het leuk om dat te zien! Deel jouw creatie op Instagram met de hashtag #gewichtscoachdebbie of tag @gewichtscoachdebbie en ik deel jouw foto op mijn stories en highlights.







10 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven