• Debbie

Doperwten walnotenhummus

Bijgewerkt: jan 30

Deze gezonde spread is een variant op de hummus van kikkererwten. Je kunt de hummus ook gebruiken als dip, of zoals ik hier heb gedaan, op je brood smeren!

Voor 4 boterhammen

Ingrediënten: 150 gr. doperwten uit de diepvries (of tuinerwten, die zijn iets zoeter van smaak), 40 gr. gehakte walnoten, 2 el (liefst vers) citroensap, mespuntje knoflookpoeder, 1 theel. gedroogde munt, peper en zout naar smaak.

Bereidingswijze:

Kook de erwtjes ongeveer een minuut, tot ze wat zachter zijn. Hak de walnoten fijn en pers een halve citroen uit. Doe alles in de blender, of gebruik een staafmixer om het te pureren. Als je die niet hebt, of niet wilt gebruiken, kun je de erwten ook fijnprakken en daarna de overige ingrediënten er door mengen. Breng op smaak met de kruiden en zout en peper.

Debbie Buutveld

L.C. van der Vlugtstraat 56

1333 MP Almere 

Email: Gewichtscoachdebbie@kpnmail.nl

Telefoonnummer: 06 30156952

 

Maandag van 9.00 - 17.30 uur

Dinsdag van 14.00 - 17.00 uur

Woensdag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur

 

 

Fotografie door Maya @pinklemonphotography 

  • White Facebook Icon
  • White Pinterest Icon
  • White Instagram Icon

KvK nr. 75497980