• Debbie

Kikkererwten "omelet"

Ook als je plantaardig eet kun je genieten van een omelet. Of in ieder geval iets wat op een omelet lijkt. Het is misschien meer een soort hartige pannenkoek, maar heeft het uiterlijk van een "echte omelet" Probeer het eens!


Ingrediënten voor 2 "omeletten":

40 gram bloem of meel (bloem maakt het wat luchtiger), 40 gram kikkererwtenmeel (o.a. te koop bij Ekoplaza en Holland and Barrett), halve theel. bakpoeder, halve theel. kala namak (dit wordt ook wel zwart zout, of zwavelzout genoemd, het geeft het gerecht een ei smaakje, je kunt het vinden bij de Toko of online bij Pit en Pit) mespunt kurkuma (voor de gele kleur), 150 ml water en 50 ml plantaardige melk (bijvoorbeeld ongezoete amandel- of havermelk), olie of vloeibare margarine om in te bakken.

Verder heb je nodig: Groenten naar smaak of wat je nog in huis hebt. Ik heb op onderstaande foto's overgebleven soepgroente en champignons gebruikt, maar groenten zoals bijvoorbeeld paprika, courgette en/of spinazie zijn er ook erg lekker bij!


Bereidingswijze:

Meng alle droge ingrediënten goed door elkaar met een garde en voeg langzaam het water en de melk toe, roer goed door (het geeft niet als er nog wat klontjes inzitten).

Verhit de olie of margarine in een koekenpan en bak de omeletten om en om tot ze mooi goudbruin en gaar zijn. Bak ondertussen de groenten in een wok of hapjespan, breng op smaak met je favoriete kruiden, zout en peper.

Schuif de omeletten op 2 borden, verdeel de groenten erover en klap ze dubbel.



0 keer bekeken

Debbie Buutveld

L.C. van der Vlugtstraat 56

1333 MP Almere 

Email: Gewichtscoachdebbie@kpnmail.nl

Telefoonnummer: 06 30156952

 

Maandag van 14.00 - 17.00 uur

Dinsdag t/m donderdag van 9.00 - 17.00 uur

Vrijdag van 14.00 - 17.00 uur

 

 

Fotografie door Maya @pinklemonphotography 

  • White Facebook Icon
  • White Pinterest Icon
  • White Instagram Icon

KvK nr. 75497980